صباح من نوور,,, بقلم الأستاذ,, الشريف الهمامى


 Image may contain: flower, plant and nature


صباح
جايلي وبيقولي وانا بقوله
تعالي يا عم مستنيك
دا ليل البعد
جرَّحني وعَورني بيدبحني
تعالي يا قلبي بحلم بيك
صباحك
ورد مـ الجوري
يمامه قلبي بتغرد
وبتقولي تعالي
احضن يا عصفوري
قريب
مكرم ياسنهوري
فـ مدينة نصر
كفاية الهجر
دوبني منيش قادر
خِلصت يا صبر
بـ تغلط فيا وبسامحك
وباقي لسه علي عهدك
وحافظ فيك انا وعدك
وهفوة
صغيَّرة مني متستحملش!
مش مقصودة والله
تقولي
اسكت ما بتكلمش
صباح صَبح يا هنروح
يا عم الحاج كلمني
بلاش تتقل
هفوق واعقل
صباح
الهمس دا فـ كلمة
حبيبي
يا شمعة فـ الضلمة
قصيدتي
وفيها انا الكلمة
صباح حرفي وله معني
ميفهمهوش
غير واحد تقيل حساس
مليش دعوة
ومتقوليش اشمعني
بحبه ياناس
وقلبه الرقيق الماس
ومهما البعد طال بينا مايمنعنا
وعمره فـ يوم ما يوجعنا
صباح الشعر
انا كتبته
عشانك انتي في عيونك
صباح حرفي انا همامي
احب الناس وأقدرهم
وانت الغالي وحبيبي
حافظت عليك وبصونك
صباحك خير يا نور أنتي
يا حبيبتي
عشانك بكتب الصباحات
وفي عيونك بقول حكايات
وشَعرك
صاحبي وحبيبي
رواية اجمل الروايات

همامي

0 التعليقات:

إرسال تعليق