سجال اليوم بأقلام السادة اعضاء الجروب




لمّا الحقيقه تكون واضحه زيّ الشمس
و الكل شايفها .. ماعادا إنت و بس
إعرف بإنّ العيب فيك و ف عنيك
دا أصعب غش هو غش النفس
أحلام شحاته

طارق العجاوي
طارق العجاوي


باح حتى كان يخفي لذة

لست ادري احنينا ام انينا

لك آهات القلوب انتظمت
رصعي جيدك منها والجبينا

توقع البسمة اذ تسعده
منك ان تسعد فيه اليائسينا

اذهلينا زفرات انعشت
وتر السادن حنانا وحنينا


نور الهدايه
نور الهدايه
**
على وتر القلوب يبوح الحرف همساته
همس بالفرح يشدو أويشكو بزفراته

يتهادى العزف هونا ويصرخ بأناته
يرصع تاج العشق لاليء تحاكى نبضاته
فنبض القلب لا يثبت كهدؤ البحر وعصفاته
نور الهدايه

نور الهدايه
نور الهدايه
***
لمّا الحقيقه تكون واضحه زيّ الشمس
و الكل شايفها .. ماعادا إنت و بس

إعرف بإنّ العيب فيك و ف عنيك
دا أصعب غش هو غش النفس

أحلام شحاته
لما الحقيقه تبقى انت مش بس وش بيشبهك
لما يبقى اللى جواك هو انت مش ستاره تغلفك
لما تبقى نفسك واللى براك هو حسك اللى بيملكك
ساعاتها بس تبقى لقيت طريق للنجاة هيوصلك
همسات قلم نور الهدايه

أمل حمدان
أمل حمدان
وحينما أدركت كماليات واقعيّ
أسندُت رأسي على حائطي
و إبتسمت...

أدركتُ أن ذاك العبء الثَقيل أخذ يترجل عن جسّدي
و أن الظِل الأسود أشرَقت عليه الشمسٌ و رَحل
وأن تلك دَمعة صاحبتها إبتسامَة
حينها تحّركت عن الهامشِ بعيداً
الى ملاذيّ
الى متسع كونيّ
كنت أجزم بقولي أني أنا الوحيدُ بهذه المجرة
بائساً
وانه لا مفر لي من وجه معقودُ الحاجبينّ
وفاه يرسمُ الحزن به
وعيونٌ متعصبهَ دوماً
كنت أعتقد بسيري المنهزلّ وفتات قدماي أني
قد إنتهيت لا محال
والأن أنا أسند رأسيّ وأبتسم للسماء
أقدم يدي الى قلبي مطمئنه بأن إسترح أنت بخير

#امل_حمدان

الشريف الهمامي
الشريف الهمامي

****************************************************.
 
الشريف الهمامي
الشريف الهمامي
**************************************************

يا حلوة يللي القمر من طلتك مكسوف

والشمس زعلت اووي مشيت وجالها خسوف
كل النجوم روّحت مش باقي غير أحلاااام !
وانا لما شوفتك جميلة القلب صار مخطوف *

0 التعليقات:

إرسال تعليق