انا المحظوظ .... بقلم الاستاذ عاطف بيومى محمد

انا المحظوظ
قلبي محظوظ انو حبك
ونبض مخلوق بس لعشقك
وصوت دقاته بتهمسلك
بصوت كله شوق حنين
حياتي اتغيرت بيكي
وقمر الليل سهران فيكي
ونجوم السما بتتبسم
يا نن العين
نهارى من غيرك كان عادى
وليلى كله دموع واهات
وكانت الضلمه عنواني
وعشقي ان اكون حزنان
جاني الشوق وملكني
وقالى ان صعب انساك
بعتلك حب يسكن قلبك
ويكون بحياتك بس امان
اقسمت بأني ما هاسيبه
وهفضل عايش لتأسيسه
وهخلى العالم يتحاكه عنه
وعن العاشقين
الحب بيكون حاله نادرة
صعب تلاقيه في حياتنا
العاشق الحقيقي فيه خسران
وتملى ف الدنيا حيران
انا شفت الحب ف الافلام
اكتر ما فيه بس الكلام
مستحيل تلاقي انسجام
ما الحب كلمه من حرفين
امه انا عاشق الاتنين
انا حرف
من الكلمه /حيات الروح
وتاني حرف
بكون دايب بيعطر يفوح
وعمر الصبر ما خيب ظني
وسبني مجروح
خلى أيامي بقت جنه
وشفي الجروح
وعوضني سنين الحرمان
سقاني العشق
بعد كنت عطشان
وحبه كان دليل عنوان
وبحمد الله انا الكسبان
وانا العشقان بهديه
جميلة من الرحمان



بقلم 

عاطف بيومى 

0 التعليقات:

إرسال تعليق